Tegnap kutyafuttában erre a felvetésre
"1 perces mozifilm tényleg nincs... De a youtube pl. nem valami ilyesmi? Eladni ugyan nem lehet a hagyományos módon, de épp azért, mert olyan kicsi az értéke, hogy már a boltba tett kirándulás is túl nagy befektetés a hasznához képest, akkor is, ha ott már ingyen adják. Úgy viszont, hogy csak egy klikk neten, rendszeresen fogyasztják az ilyeneket."
Ezt a választ adtam
"Így van. Lefordítva: a youtube-on az egyperces video hasznossága már nagyobb mint a tranzakciós költséged(odakattintasz). De ez a közvetítő (youtube) költséghatékonyságából adódik, nem a termékből."
Ami igaz, de nem pontos. A youtube ugyanis a videókért nem kér pénzt a felhasználóktól, nincs értékesítés (még előfizetés formájában sem, amit lehetne), a videóból származó bevétele a reklámra épül. Közgazdasági értelemben egy youtube video ezért az információs jószág fogalmának határmezsgyéjén mozog, az értéke közvetlenül nehezen kifejezhető.
Az értékelést (a reklámbevételek ismerete hiányában) csak a felhasználó költségeiből tudjuk levezetni. Innentől vissza az első válaszhoz.
Pontosabban
2007.03.24. 12:29 | gattodire | Szólj hozzá!
Címkék: youtube érték költséghatékonyság
A bejegyzés trackback címe:
https://infoeco.blog.hu/api/trackback/id/tr4150387
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.