Az információs javak piacán, főként a szoftverek esetében, jellemző az eredeti termék egy csökkentett képességű változatának kiadása. Ez, ha jól alakítják ki nem helyettesítő, hanem kiegészítő jellegű termék, így nem veszélyezteti az eredeti termékből származó bevételeket. Tipikus példája az elterjedt Acrobat reader, amellyel pdf formátumú dokumentumokat csak olvasni tudunk, létrehozni, formázni nem. Hasonló elv mentén több más szoftver működik jellemzően ingyen. A kiegészítő termék haszna az előállító számára így nyilván máshol keresendő.
A válasz nagyobbrészt a hálózati hatás: az ingyenes kiegészítő termék felhasználói tábora már ösztönözve van a teljes értékű termék használatára.
Kiegészítő termékek
2007.05.24. 13:27 | gattodire | 1 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://infoeco.blog.hu/api/trackback/id/tr7586470
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ecomie · http://ecomie.blogter.hu 2007.07.08. 15:30:46
Azt hiszem, ezt hívják "Kék Óceán" stratégiának.