A kötegelés kapcsán kérte az egyik kommentelő: ha lehet fejtsem ki, mit is értek kötegelésen az Origóval kapcsolatban. Egymondatban: azt amit írtam: a különböző webes szolgáltatások ( Freemail, IWIW, Videa, hírszolgáltatás) kínálatát. Semmi misztikus, elsőre is nyilvánvaló. Ha az IWIW, Freemail stb usereknek csak töredéke lép be az Origo felületéről, már az is növeli az Origo olvasottságát.
A T-online egyébként (saját meglátásom szerint) a klasszikus Microsoft féle stratégiát követi. Eredeti szolgáltatást nem nagyon fejleszt, általában több éves késéssel lép be egy adott szegmensbe, de akkor biztosra megy: a piacvezetőt vásárolja fel (vagy a meglévő szolgáltatással erősíti az újat: IWIW-Videa). Az Indexel ellentétben nem forgácsolja szét magát, alig néhány területre fókuszál. A blogokkal talán éppen ezért nem nagyon tud mit kezdeni, nem illik a stratégiába.
A kötegeléshez még esetleg érdekes hozzátenni: sem az IWIW-en, sem a Videan nem ajánlják vissza a többi szolgáltatást, pedig lenne értelme. Videóhoz kapcsolódó cikk és blogbejegyzés (ahová beillesztették), Video csatorna az IWIW felületén (nyilván forward lehetőséggel, hogy a barátainkat is megörvendeztethessük valamivel). Elméleti közelítéssel, ezzel már a különböző felhasználói hálózatokat is összekapcsolhatnák egymással. Létrejönne az átjárás a szolgáltatások között, egymást erősítve.
Gyanítom a T csoport ezeket akkor lépi meg, amikor már máshol biztosan működik. Nem egy early adopter, ezt tudjuk.
Origoról röviden
2007.06.29. 19:12 | gattodire | 1 komment
Címkék: origo kötegelés
A bejegyzés trackback címe:
https://infoeco.blog.hu/api/trackback/id/tr2108620
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ecomie · http://ecomie.blogter.hu 2007.07.08. 14:39:29
Neked teljes mértékben igazad van a T Csoport tevékenységével kapcsolatban. Sajnos az elmúlt évek piaci magatartása inkább a késői követés magatartását mutatja. Csak azokat a cégeket vásárolták fel a múltban, amelyek az adott piaci szegmensben piacvezetők (pl: KFKI LNX, BCN, IQSYS, Adnewtwork, iwiw) voltak. Akikkel viszont nem tudnak mit kezdeni, azokkal stratégiai szövetséget követnek (pl.: Blogter, Harmonet, MTA SZTAKI ). A hazai terjeszkedést persze nemcsak ez a magatartás korlátozza, hanem az a tény is, hogy Mattheisen elsősorban a balkáni felvásárlásoktól várja a növekedést (lásd az év eleji nyilatkozatait). Persze ebből egyelőre nem lett semmi...
Talán ezen a stratégiai magatartáson változtathat a T Csoport KIBU elnevezésű kezdeményezése, amelytől azt várják, hogy az inkubátorukból a non-core szegmenst megerősítő start-up kezdeményezések fognak kijönni. A KIBU filozófiáját üdvözlendőnek tartom és olyan embereket sikerült a menedzsmentbe berakni, akikben még van kreativitás és hajlandók kockázatot is vállalni.
Szerény vélemény szerint, ha a T Csoport nem lesz képes elmozdulni az early adopter magatartás irányába, akkor rövid távon erodálódik a birodalom.
Talán ezen a stratégiai magatartáson változtathat a T Csoport KIBU elnevezésű kezdeményezése, amelytől azt várják, hogy az inkubátorukból a non-core szegmenst megerősítő start-up kezdeményezések fognak kijönni. A KIBU filozófiáját üdvözlendőnek tartom és olyan embereket sikerült a menedzsmentbe berakni, akikben még van kreativitás és hajlandók kockázatot is vállalni.
Szerény vélemény szerint, ha a T Csoport nem lesz képes elmozdulni az early adopter magatartás irányába, akkor rövid távon erodálódik a birodalom.